U heeft de wettelijke plicht om de Belastingdienst de mogelijkheid te bieden om de
administratie tot zeven jaar terug te kunnen controleren. Om controles mogelijk te maken dient u de basisgegevens van de administratie zeven jaar te bewaren. De basisgegevens zijn:
Tevens dient u ook gegevens met betrekking tot onroerende zaken te bewaren. Deze dienen tien jaar bewaard te blijven.
Hoe dient u uw financiële administratie te bewaren? Volgens de wettelijke bepalingen moet
u boeken, bescheiden en gegevensdragers bewaren in originele staat, zoals u ze heeft ontvangen. Een factuur die u per e-mail ontvangt dient dan ook digitaal bewaart te worden. Dus niet alleen de factuur opslaan, maar ook de e-mail moet bewaard worden. Dit is om aan te kunnen tonen dat de originele factuur niet is gewijzigd. Een factuur welke per post is ontvangen, mag wel digitaal bewaard worden. Maar de factuur dient ook nog op papier bewaard te worden.
Ons administratiekantoor Veldhoven maakt gebruik van online programma’s scan en herken, waaronder Twinfield en Basecone. Dit maakt het digitaliseren voor u een stuk eenvoudiger. Hiermee heeft u uw volledige boekhouding digitaal en 24/7 inzichtelijk. Wel zo handig.
Heeft u vragen over het automatiseren boekhouding of gebruik van online boekhoudprogramma, neem dan contact op met ons boekhoudkantoor Veldhoven.